2021. ápr 15.

A The Midnight Sky és a Mank nyerte el a VES legjelentősebb VFX-díjait

írta: Arany Gergő
A The Midnight Sky és a Mank nyerte el a VES legjelentősebb VFX-díjait

A VES, azaz Visual Effects Society egy évente megrendezett filmes esemény keretében díjazza a legjelentősebb, legkiemelkedőbb vizuális munkákat, effekteket, látványt az előző év filmjei, animációs filmjei között. A 2002 óta működő VES-díjátadókon a vizuális effektek világának egyik legrangosabb díjai találnak gazdát – és bár idén is a Disney gyűjtötte össze a legtöbb díjat (a Pixar decemberben debütált animációs filmje, a Soul öt, míg a The Mandalorian c. Disney+-sorozat három díjat nyert el), az esemény legjelentősebb díjait a Netflix egy-egy filmje, a The Midnight Sky (Az éjféli égbolt) és a Mank kaphatta meg.

aaaabafy7ehimarovk-e-_izkowo4prvfdvrscfqpzskxwtsrxiw6wnjbndnhnkkha264wcrfp25nmpbfr4lozaxbosgh_tp.jpg

A George Clooney rendezésében készült The Midnight Sky, ami Oscar-jelölést is kapott Legjobb vizuális effektek-kategóriában, nemcsak a VES fődíját, de a legjobb 3D modellért járó díjat is megszerezte. A film egyébként posztapokaliptikus sci-fi, egy azonos című regény adaptációja, amely a VES-díjátadón kiemelteken kívül számos rendkívül látványos jelenetet tartalmaz – és bár rendkívül esélyesnek tűnik az Oscar-díjra is, valószínűleg kiélezett versenyre számíthatunk. A The Midnight Sky mellett szintén vizuális effekt-kategóriára jelöltés Christopher Nolan Tenetjét, valamint a Netflix Love and Monsters c. kalandfilmjét. Érdemes arra is emlékeznünk, hogy a VES díjazottjai az elmúlt években egyszer sem egyeztek az Oscar-díjak nyerteseivel – legutóbb ilyenre a 2016-os A Dzsungel Könyve esetében volt példa.

Szintén a VES díjazottjai közé tartozik a Mank is; a film az általános trendektől eltérően nem a CGI-elemek túlhasználásával, hanem az egyszerű, de rendkívül stílusos és hangulatos fekete-fehér látványvilágával hívta fel magára a VES zsűrijének figyelmét, ami valószerűen alkot képet Hollywood aranykoráról, és valóban korabeli felvételek hatását kelti.

Összességében a legtöbb díjat azonban így is a Disney vitte el; a Pixar sikerfilmje, az animációs Soul öt, míg a Lucasfilm alatt készült, hatalmas népszerűségnek örvendő The Mandalorian második évadja három díjat kapott. A 2020-as, élőszereplős Mulan szintén begyűjthetett egy díjat a legjobb számítógéppel generált, fotorealisztikus környezetért, a legjobb animáció-díjat pedig a The One and Only Ivan kapta, a számítógéppel készített címszereplő Gorilla mozgatásáért.

A díjátadón gazdát talált a VES életműdíja is, amelyet azok a rendezők kapnak, akiknek pályájában központi szerepet játszott a vizuális effektek alkalmazása és fejlesztése. Idén a díjat a Gyűrűk Ura-filmek megalkotója, Peter Jackson kapta meg.

Szólj hozzá

blog érdekes hírek film hír érdekesség friss heti érdekességek Hírek Hír cineart Cineartblog cineartblog CineArt