2020. okt 25.

600 millió dollárt ér az új Bond film?

írta: Siktár Vivi
600 millió dollárt ér az új Bond film?

Az Apple, a Netflix és más streaming szolgáltatók is versenybe kívánnak szállni a lehetőségért, hogy saját csatornájukon debütáljon a Nincs idő meghalni, mely eredetileg idén áprilisban mutatkozott volna be a mozikban. Mint sok más alkotást, ezt sem kímélte a pandémia, s az emelkedő esetszámok következtében első ízben novemberre, majd következő év áprilisra tolták.

Bennfentesek szerint az MGM már így is 30-50 millió dolláros veszteséget könyvel a dátummódosítások miatt, s más vezető stúdióknál, mint a Paramount vagy a Sony esetében már-már kezd bevett szokássá alakulni, hogy streaming csatornáknak árulják filmjeiket (A Greyhound csatahajó; Coming 2 America; Without Remorse), ezzel is tovább nehezítve a szinte már haldokló mozihálózatok helyzetét. 

nttd.jpg

Az MGM részéről tett nyilatkozatok értelmében nem áll szándékukban eladni a jogokat, már csak azért sem, hogy meg tudják őrizni a moziba látogatók filmszínházi élményét- ám a rivális stúdiók bennfentesei szerint pedig nagyon is kezd körvonalazódni, hogy az MGM egyre jobban nyit afelé, hogy becses kincsüket, természetesen annak megfelelő csillagászati összegért, más módon próbálják árura bocsátani. A stúdióról azt suttogják, hogy 600 millió dolláros alkuban gondolkodnak – ezt az ajánlatot pedig nyilván nem minden szolgáltató engedhetné meg magának. Nagyságára való tekintettel, az üzletet magának Kevin Ulrich-nek, az MGM vezető igazgatójának, valamint az Anchorage Capital Group többségi tulajdonosának lenne kiváltsága nyélbe ütni. 

Nem tisztázott egyelőre, hogy a film producerei, Barbara Broccoli és Michael G. Wilson, akik a széria egészére kiterjedő jogokat gyakorolnak, belemennének-e az üzletbe. Valamint a kizárólagos külföldi forgalmazó, az Universal Pictures helyzete is kérdéses, hiszen ha az üzletet mégis sikerülne tető alá hozni valamelyik szolgáltatóval, akkor az Universalt teljesen bele kellene vonniuk a döntési folyamatokba, és kártérítés költséget is igényelhetnének – teljes joggal. Mindazonáltal figyelemre méltó az üzlet ötlete is, tekintve, hogy a Nincs idő meghalni volt az első film, melynek premierdátumát módosították. Lényegében még azelőtt, hogy ténylegesen kitört volna a világjárvány.

mgmg.jpg

Egy másik nézőpontból néhány logisztikai probléma is felmerül: a film több, mint 250 millió dolláros büdzsével készült, melyet számtalan promóciós szövetkezés (Land Rover, Omega S.A., Heineken) támogatott költségei fedezésében, s mely cégek elvárnák, hogy a film moziban mutatkozzon be, talán nem repdesne 3 méterrel a föld felett, ha végül streaming szolgáltatóknál kötne ki befektetett tőkéjük.

Mi mindenesetre türelemmel várjuk, hogy James Bond újra megmentse a világot – s ha már amúgy is benne van, remélhetőleg a koronavírus elpusztítását sem hagyja ki. Jelen állás szerint a Nincs idő meghalni 2021. április 2-án startol a hazai mozikban. 

 

 

 

 

Szólj hozzá

apple streaming érdekes előzetes film mozi sony trailer hír omega április érdekesség mgm james bond heineken paramount land rover daniel craig universal mozipremier promo netflix 2021 universal pictures Sony Hír Netflix barbara broccoli cineart Cineartblog moziba kerül cineartblog no time to die nincs idő meghalni a greyhound csatahajó coming 2 america without remorse Kevin Ulrich anchorage capital group michael g wilson