600 millió dollárt ér az új Bond film?
Az Apple, a Netflix és más streaming szolgáltatók is versenybe kívánnak szállni a lehetőségért, hogy saját csatornájukon debütáljon a Nincs idő meghalni, mely eredetileg idén áprilisban mutatkozott volna be a mozikban. Mint sok más alkotást, ezt sem kímélte a pandémia, s az emelkedő esetszámok következtében első ízben novemberre, majd következő év áprilisra tolták.
Bennfentesek szerint az MGM már így is 30-50 millió dolláros veszteséget könyvel a dátummódosítások miatt, s más vezető stúdióknál, mint a Paramount vagy a Sony esetében már-már kezd bevett szokássá alakulni, hogy streaming csatornáknak árulják filmjeiket (A Greyhound csatahajó; Coming 2 America; Without Remorse), ezzel is tovább nehezítve a szinte már haldokló mozihálózatok helyzetét.
Az MGM részéről tett nyilatkozatok értelmében nem áll szándékukban eladni a jogokat, már csak azért sem, hogy meg tudják őrizni a moziba látogatók filmszínházi élményét- ám a rivális stúdiók bennfentesei szerint pedig nagyon is kezd körvonalazódni, hogy az MGM egyre jobban nyit afelé, hogy becses kincsüket, természetesen annak megfelelő csillagászati összegért, más módon próbálják árura bocsátani. A stúdióról azt suttogják, hogy 600 millió dolláros alkuban gondolkodnak – ezt az ajánlatot pedig nyilván nem minden szolgáltató engedhetné meg magának. Nagyságára való tekintettel, az üzletet magának Kevin Ulrich-nek, az MGM vezető igazgatójának, valamint az Anchorage Capital Group többségi tulajdonosának lenne kiváltsága nyélbe ütni.
Nem tisztázott egyelőre, hogy a film producerei, Barbara Broccoli és Michael G. Wilson, akik a széria egészére kiterjedő jogokat gyakorolnak, belemennének-e az üzletbe. Valamint a kizárólagos külföldi forgalmazó, az Universal Pictures helyzete is kérdéses, hiszen ha az üzletet mégis sikerülne tető alá hozni valamelyik szolgáltatóval, akkor az Universalt teljesen bele kellene vonniuk a döntési folyamatokba, és kártérítés költséget is igényelhetnének – teljes joggal. Mindazonáltal figyelemre méltó az üzlet ötlete is, tekintve, hogy a Nincs idő meghalni volt az első film, melynek premierdátumát módosították. Lényegében még azelőtt, hogy ténylegesen kitört volna a világjárvány.
Egy másik nézőpontból néhány logisztikai probléma is felmerül: a film több, mint 250 millió dolláros büdzsével készült, melyet számtalan promóciós szövetkezés (Land Rover, Omega S.A., Heineken) támogatott költségei fedezésében, s mely cégek elvárnák, hogy a film moziban mutatkozzon be, talán nem repdesne 3 méterrel a föld felett, ha végül streaming szolgáltatóknál kötne ki befektetett tőkéjük.
Mi mindenesetre türelemmel várjuk, hogy James Bond újra megmentse a világot – s ha már amúgy is benne van, remélhetőleg a koronavírus elpusztítását sem hagyja ki. Jelen állás szerint a Nincs idő meghalni 2021. április 2-án startol a hazai mozikban.