2020. nov 04.

Díjat kapott Triesztben Bergendy Péter horrorfilmje, a Post Mortem

írta: Arany Gergő
Díjat kapott Triesztben Bergendy Péter horrorfilmje, a Post Mortem

Bergendy Péter nemrégiben készült filmje, a Post Mortem különösen felkeltette a magyar nézők érdeklődését – az előzetesek alapján nagyon ígéretes horrorfilmnek látszódott, ami hazai viszonylatban amúgy sem gyakori. Bár a megjelenéssel még várnunk kell, a kritikák és filmhírek azóta is bizalomgerjesztők – különösen a nemrég érkezett hírek, miszerint a film sikereket ért el a trieszti Science+Fiction filmfesztiválon.

098.jpg

A film a zsűri különdíját, valamint a Méliés zsűri elismerő oklevelét nyerte el a huszadjára megrendezett filmfesztiválon. A különdíj zsűrije indoklásul kiemelte, hogy a film tökéletesen, hiteles kegyetlenséggel mutatja be az 1918-as spanyolnátha-járvány idejét, a Mélies-díjat pedig a film kiváló hangulatával indokolták.

Az NFI (Nemzeti FilmAlap) támogatásával készült Post Mortem 1918 telén játszódik. Főszereplője Tamás (Klem Viktor), egy fiatal fotós, aki abból próbál megélni, hogy elhunytakról készíti el utolsó fényképeiket családjuk körében. Egy tízéves kislány (Hais Fruzsina) kérésére egy távoli faluba utazik, ahol tovább űzi foglalkozását, eközben azonban egyre több természetfölötti jelenséggel találkozik.

A hírek szerint a rendező, Bergendy Péter különösen örült filmje sikereinek – a zsűri ugyanis további véleményezések és beszélgetések során kitűnő horrorfilmnek minősítette a Post Mortemet, ami tökéletesen illeszkedik a műfajba, és valósítja meg annak követelményeit.

A Post Mortem világpremierje októberben volt a Warsói Filmfesztiválon – ezt követően pedig a legjelentősebb nemzetközi horrorfilmes esemény, a stigesi fesztivál is meghívta válogatásába. A magyar mozikban várhatóan 2020 januárjában kerül sor a bemutatásra.  

Szólj hozzá

blog hírek ajánló előzetes film hír filmajánló bergendy péter cineart Cineartblog cineartblog CineArt Post Mortem