2021. már 09.

Hibrid macska-egér játék: Tom és Jerry (2021) – kritika

írta: Csurilla Dániel
Hibrid macska-egér játék: Tom és Jerry (2021) – kritika

tom-and-jerry-movie-review-2021.jpeg

Az élőszereplős nagyvárosi világban animált karakterek futkároznak, és miközben emberi karakterek mindennapi küzdelmét figyeljük, az animált, mesebeli figurák megváltoztatják a materialista főszereplő nézeteit. A Mary Poppins után szabadon.

Tim Story, a Birkanyírás-filmek, A Fantasztikus Négyes-filmek és a Pofázunk és végünk-filmek sikerét követően mindenki kedvenc, anarchista macska-egér párosának történetét álmodja a vászonra, azonban a Tom és Jerry (2021) fárasztóan idejétmúlt formulát követ, a megvalósítás fantáziátlan és fenemód kommersz.

9b8ae9694324304814d1c8bce9d33d7b3869debb.jpg

Kayla (Chloë Grace Moretz) egy lecsúszott, huszonéves semmirekellő, aki hazugság árán egy neves new yorki hotel rendezvényszervezőjévé válik, melyet a menedzserhelyettes (Michael Peña) nem néz jó szemmel. A szálloda mindennapjait tovább nehezíti az ott garázdálkodó Jerry egér, így Kayla szövetséget köt Tom macskával, hogy együttes erővel fékezzék meg Jerry-t, ugyanis a hotel otthona lesz egy celeb álompár esküvőjének.

A közhelyes emberi karakterek ugyan érdektelenek, azonban a csaknem 80 millió dollárból készült film animált figurái egyaránt nyomasztóan üresek hiperaktív és kaotikus természetük ellenére. Megjegyezném, hogy a Tom és Jerry világában minden állat animált, és ezzel a Roger nyúl a pácban-csavarral próbálják elhitetni velünk a készítők, hogy az animált karakterek működhetnek az élőszereplős világban.

screenshot-2021-02-25-at-12_18_06-pm.png

Tom és Jerry „karakterei” szerencsére nem beszélnek a többi animált karakterrel szemben (pl. beatboxoló-reppelő galambok), azonban Tim Story és alkotótársai így kénytelenek az unalmas emberi karaktereket beszéltetni, és ezzel előnyben részesítik őket a főszereplőkkel szemben. Előfordulnak altesti és mellékhelyiségben ejtett poénok ugyan, többnyire azonban az animációs rövidfilmek védjegyéül szolgáló slapstick képezi a humort és a konfliktusokat.

Sajnálattal konstatáltam, hogy a Tom és Jerry keservesen fiatalosnak akar tűnni, és a nagyívű, frappáns és kreatív szimfonikus filmzenét Tim Story lecserélte B-kategóriás hip-hop zenékre. További változás a vizuális megvalósítás, mely alantas a fent említett Roger nyúl a pácban színvonalas animációjához képest, és mérföldekkel elmarad az új Tom és Jerry az 1940-es évek rövidfilmjeinek fantáziadús rajzanimációjától.

tom-es-jerry-film-2021-elo-szereplos.jpeg

Érdemi alakításokról nem, pusztán elrajzolt (rossz szóvicc), túljátszott és lebutított sallangkarakterekről tudunk beszélni, számtalan fellengzős akciószekvencia, temérdek reklámtermék ábrázolása és ismételten hangsúlyozott, derivatív történetvezetés mellett. A Tom és Jerry ezzel szemben nem hatalmas csalódás, hiszen az elvárások sem voltak számottevőek.

Bárcsak a klasszikus rövidfilmek mozgalmas és kreatív természetét, nem csupán a karakterek neveit örökítette volna tovább Tim Story élőszereplős Tom és Jerry filmje. Ezerszer látott, kizsákmányoló, lerágott csont, mely újszerűnek egyedül az igazán fiatal nézők számára hathat.

A Tom és Jerry február 26-tól elérhető az HBO Max kínálatában.

Szólj hozzá

streaming érdekes kritika premier mozi hbo remake disney animáció rajzfilm bemutató érdekesség friss stephen king marvel érdekességek jake gyllenhaal filmajánló ice cube tom és jerry hupikék törpikék tom & jerry chris evans paul rudd mary poppins warner bros bosszúállók roger nyúl a pácban élőszereplős fantasztikus négyes chloe grace moretz michael pena ant-man kevin hart a hangya cineart cineartblog hbo max animációs remake élőszereplős remake