A Mulan után még több stúdiófilm debütálhat a Disney+ oldalán
A Disney+ kiadta a Mulant 30 dollár fejében. Azt is megtudtuk, hogy a Pixartól érkező Lelki ismeretek már nem lesz ilyen „prémium tartalom” a szolgáltatónál. Vajon bukás volt-e a Mulan? A Disney elnök-vezérigazgatója, Bob Chapek szerint „egyáltalán nem.”
A Mulan tulajdonképpen akkora siker volt a stúdiónak, hogy ugyanazt a stratégiát szeretnék használni a jövőben is az elkövetkező, Disney+ oldalán debütáló filmek szempontjából. A siker ellenére azonban a Disney utolsó negyedéves konferenciáján Chapek elárulta, hogy „negatív visszhangot” keltett a Mulan teljesítménye és megjelenési stratégiája számos felületen.
A szeptember 4-én debütáló filmet számos botrány övezte a Kínában forgatott jelenetek miatt, mely helyszíne a Kínában élő muszlim közösség „átnevelőtáborának”. A provincia emberjogi vita középpontja, ahol több, mint egymillió Uighur muszlimot szállásol el a kínai kormány. Az ott forgatott jelenetek kapcsán köszönetnyilvánítás érkezett a Disney részéről Kína felé. Másik ilyen komoly ellentmondás a Mulan sztárja, Liu Yifei részéről érkezett, aki nyíltan támogatta a hongkongi rendőrség munkáját a majd egy éve tartó forradalom leverésében.
Chapek a megjelenési stratégia kapcsán ezt fűzte a kérdéskörhöz: „Tapasztaltunk elegendő pozitív eredményt a botrányok előtt, hogy tisztában legyünk azzal, hogy milyen megjelenési stratégiát érdemes követni a jövőben.” A vezérigazgató hozzátette, hogy decemberben visszatérnek ennek a kérdésnek az alapos megtárgyalására. A cég december 10-én ülésezik újra, ahol mélyebb betekintést kapnak a részvényesek a streaming szolgáltató működésébe pontosabb és frissebb adatok ismeretében.
Ebben a negyedévben a streaming oldal 73,7 millió feliratkozóval büszkélkedhet, mely 16 millióval több az előző negyedévhez képest.
Maga Chapek azt javasolta, hogy érdemes a Lelki ismeretek megjelenését ingyenessé tenni a Disney+ felhasználók számára, ellentétben a Mulan prémium szolgáltatásával. "Úgy gondoltuk, egy szép gesztus lenne a feliratkozók részére a Lelki ismeretek megjelenése, mely erősítheti az ünnepi hangulatot a nézőinkben.” – mondta Chapek.
A Disney anyacég 2020-ban, az utolsó negyedévben 710 millió dollár veszteséget könyvelt el, mely a filmek, sorozatok, vidámparkok, csatolt termékek szempontjából következett be. A cég egyetlen zászlóshajója a Disney+. Ez a veszteség a Disney számára 19 év után az első olyan alkalom, amikor nem profitáltak működésük szerint.
A Lelki ismeretek 2020. december 25-én debütál majd a streaming platformon. A Pixar film kiemelkedően pozitív kritikákat kapott eddig, mely tovább erősíti az animációs stúdió több évtizedes színvonalát tartalmak gyártása szempontjából.