Joel Coen új filmje egy fekete-fehér Shakespeare dráma lesz
A Macbeth tragédiája lesz az első film, melyet Joel Coen fivére, Ethan nélkül készít. William Shakespeare tragédiájának nyomán Coen a főszerepekre feleségét, Frances McDormand-et (Lady Macbeth) és Denzel Washington-t (Macbeth) szemelte ki. A produkció utómunka-fázisban tart.
A legfrissebb értesülések szerint Bruno Delbonnel operatőr fekete-fehér filmet készített, mely hollywoodi filmek esetében rendkívül ritka, azonban látszik, hogy a Roma és a Mank után a stúdióknak, különösen a függetlenfilmeket felkaroló A24-nek hatalmas bizalma van Joel Coen-ben. A Macbeth tragédiája lesz Coen második monokróm filmje Az ember, aki ott se volt után. Delbonnel korábban a Llewyn Davis világát és a Buster Scruggs balladáját fényképezte, mivel a veterán Coen-operatőr, a kétszeres Oscar-díjas Roger Deakins sajnos nem ért rá.
Macbeth története a hataloméhes címszereplőről és vérszomjas feleségéről szól, akik maguknak követelik a skót királyi trónt, miután megmérgezik Duncan-t, az eredeti uralkodót – akit a filmadaptációban Brendan Gleeson alakít majd. Korábban már több nevezetes Macbeth-adaptáció készült. Orson Welles 1948-ban, Akira Kurosawa 1957-ben, Roman Polanski 1971-ben, Justin Kurzel pedig 2015-ben készített feldolgozást Shakespeare tragédiájából.
McDormand így nyilatkozott a leforgatott filmről: „Szerintem Joel számára az egy nagyon fontos dolog, hogy ne Macbeth-nek hívjuk az adaptációját. Helyette Macbeth tragédiájaként utalunk rá, ami szerintem fontos megkülönböztetés. Joel változatában megpróbáljuk felfedezni a karakterek korát, és jelentősége lesz annak, hogy a Macbeth házaspár jóval idősebb.”
„Mind Denzel, mind én sokkal idősebbek vagyunk, mint a többi színész, akik Macbeth-éket alakítják. Túlvagyunk a klimaxon és a szülésen. Szóval ez a kor további nyomást gyakorol rájuk, hogy még jobban sóvárogjanak a korona után. Szerintem ez az utolsó esélyük a dicsőségre.” – tette hozzá Frances McDormand.
Joel Coen szerint: „Tekinthető a film thrillernek is. Ez egy olyan dolog, amit mindig is éreztem, mert könnyebb ebben a műfajban tekinteni a színdarabra, és ez sokkal érdekesebb és tisztább lett számomra az adaptálás közben. Lebilincselő, ahogyan Shakespeare előre kitalált olyan toposzokat az amerikai thriller műfajából, illetve a bűnügyi irodalomból, amelyek a 20. százat elején gyakoriak voltak.”
Most már csak a Macbeth tragédiája bemutatójára várunk.