2021. ápr 09.

Édesanyjának köszönhetően majdnem Eiza Gonzalez kapta meg Rey szerepét

írta: Siktár Vivi
Édesanyjának köszönhetően majdnem Eiza Gonzalez kapta meg Rey szerepét

A mexikói származású Eiza Gonzalez sikerrel vette a színészlét akadályait, legtöbben az Edgar Wright-féle Baby Driverből ismerhetjük, azonban a Bloodshot (2020), az Alita: A harc angyala (2019), a Fontos vagy nekem (2020) és a nemrég debütált Godzilla vs. Kong stáblistáján is ott csillog a neve. Habár alapvetően egy mexikói tiniidolról beszélünk, édesanyja kezdeményezésére egy szempillantás alatt a Star Wars: Az ébredő Erő meghallgatásán találta magát.

A Colliderrel folytatott interjúja során elmesélte, hogy mindenféle ügynök, menedzser vagy képviselet nélkül miként is intézte el édesanyja lánya számára a meghallgatást. Habár Daisy Ridley kapta végül Rey szerepét, ez az esemény mégis elindította Gonzalez hollywoodi karrierjét.

 5_eiza-gonzalez-rey-star-wars-force-awakens.jpg

A történet ott kezdődött, hogy Gonzalez az USA felé vette irányát, a nehézkes mexikói karrierje után. Minden irány vagy képviselet nélkül az édesanyja úgy döntött, hogy kezébe veszi lánya karrierjét.

„Anya egy nap megszólal: „Az egyik barátom mesélt valamit az IMDbPro-ról. Úgy rémlik, neked van ilyened. Szóval tüntessük fel rajta a neved, és az én email címem, és meglátjuk, hogy mi lesz belőle.” Úgy voltam vele, hogy „oké, persze Anya”. Tudta, hogy nem igazán voltam jó passzban ekkortájt és egy nap felhívott a következővel: „Találtam egy meghallgatást.” Én erre csak annyit tudtam válaszolni, hogy „Nem tudom, hogy Amerikában hogyan szokás meghallgatásra menni. Nincs semmi hírem itt.” Addig mondták, hogy elmentem rá. Fogalmam sem volt, hogy mi lesz, sose voltam még angolnyelvűn, de végül is a móka kedvéért belementem.”

Úgy voltam vele, hogy oké, megcsinálom. Úgyse fog összejönni. Ez persze nagyon szórakozottnak hat, de tényleg így volt. Visszahívtak egy újabb körre, de még mindig nem tudtam, hogy pontosan milyen szerepre is jelentkezem. Utána következett egy újabb kör, akkor már totál magamon kívül voltam, nem értettem, hogy mi is történik pontosan. Hát röviden így történt a Star Wars: Az ébredő Erős meghallgatásom.”

A színésznő lépten-nyomon felidézte, hogy fogalma sem volt, hogy mire is jelentkezik, köszönhetően a Lucasfilm rendkívüli diszkréciójának. Bár nem kapta meg a szerepet, így is sokáig sikerült üldöznie a Rey-karaktert.

 5_dusk1.jpg

„Fogalmam sem volt semmiről, annyira jól adták elő a sejtelmességüket. Most már persze tudom ezeket az információkat, de akkoriban ezek nem voltak meg. Szerintem Daisy Ridley-t is a semmiből castingolták a szerepre. Szeretik az ismeretlen, friss arcokat, szóval igazán szerencsések vagyunk, amiért ott lehettünk és részesei lehettünk a folyamatnak. Persze nem kaptam meg végül, de így is messzire jutottam vele. Aztán rámtört, hogy „Oké, szuper. Nem jött össze, de király volt. Mehetünk vissza Mexikóba, ez meg sem történt. Viszont életem egyik legjobb storyja lesz.” Aztán kb. egy hétre rá csörgött a még akkori, kinyithatós telefonom. Egy casting rendező hívott, hogy „Egy másik rendező látta az anyagod. Szeretne meghallgatni téged. Van kedved?” Meg kellett csípnem magam, de végül is kiderült, hogy Robert Rodriguez érdeklődött irántam, és egy hónap múlva már Austinban laktam, és nekiláttunk az Alkonyattól pirkadatig sorozat forgatásának. Nem tudom hogyan történt, de ez volt a második meghallgatásom.”

Persze, persze. Tudjuk, hogy a tévés adaptációról van szó, de ne felejtsük el, hogy ez vezette Gonzalezt a Baby Driver-ig és minden máshoz is. El kell ismernünk, hogy minden elismerést megérdemel Eiza édesanyja, hiszen nemcsak, hogy anyaként vitte lányát ebbe a világba, de egyértelműen ő alapozta meg lánya hollywoodi karrierjét is. Ezért pedig hatalmas szülői elismerés jár neki.

Eiza Gonzalez legutóbbi filmjei a Fontos vagy nekem, mely február 19-től elérhető a Netflixen, valamint a Godzilla vs. Kong, mely az HBO Max kínálatában már elérhető.

5_eiza_gonzalez_i_care_a_lot.jpg

Szólj hozzá

érdekes starwars sorozat film kezdet anya karrier mexikó színésznő érdekesség hollywood robert rodriguez casting édesanya netflix alita alkonyattól pirkadatig lucasfilm edgar wright bloodshot collider USA daisy ridley star wars az ébredő erő baby driver cineart eiza gonzalez HBO Max cineartblog godzilla vs kong rey skywalker fontos vagy nekem