Armie Hammer lesz A Keresztapa sorozat sztárja
Elérkezett a film- és sorozatgyártás arra a pontra, hogy felsorakoztatásra kerülnek olyan szellemi tulajdonok megfilmesítésének (avagy sorozattá tételnek) lehetőségei, mint az Armie Hammer főszereplésével készülő The Offer (Ajánlat, vagy Visszautasíthatatlan ajánlat) c. tízrészes minisorozat, ami a Paramount+ streaming oldalon mutatkozik be – feltehetőleg 2021-ben.
Az utóbbi évek erőteljes streaming dömpingje jelentős hatást gyakorolt a mozgóképes tartalmak minőségére, mely az HBO prémium sorozataival kezdődött. Ezt a mintát tovább örökítette a Netflix (Kártyavár), majd minden valamirevaló streaming szolgáltató előrukkolt legalább egy presztízs-sorozattal (A szolgálólány meséje, Mozart in the Jungle, A vezércsel stb.). A The Offer az ikonikus film keletkezéséről szóló limitált sorozat, melyben Armie Hammer Al Ruddy-t, A Keresztapa egyik producerét fogja alakítani.
Legjobb tudomásom szerint számos ikonikus film (Spielberg és A cápa, Lucas és a Star Wars, Kubrick és a 2001) forgatókönyve kering az éterben. Korábban már hallottam a Blacklisten (a legkedveltebb, ám le nem gyártott forgatókönyvek éves listáján) erről a projektről, de nem gondoltam volna, hogy minisorozat készülhet belőle. A helyzet a Paramount kapcsán azért nagyon érdekes, mert a stúdió birtokolja A Keresztapa jogait, és akkor folytatja a trilógiát, adaptálja filmmé, avagy készít belőle minisorozatot, amikor kedve szottyan.
Azonban felvetődnek a minőség és a mennyiség kérdései a The Offer – és úgy általában a presztízs-történetek – kapcsán. Vajon hol a határ, s mikor válik kiszipolyozóvá Hollywood franchise-termékeinek korlátlannak tűnő tucatgyártása?
A minisorozat Armie Hammer főszereplésével valószínűleg egy igazi Emmy- és Golden Globe-várományos limitált sorozat lesz, azonban felvetődik a kérdés, milyen mértékben árthat a Barry Levinson, Jake Gyllenhaal és Oscar Isaac nevével jelzett Francis and The Godfather nagyjátékfilm a The Offer-nek, mely utóbbi nem is olyan régen még szintén mozifilmként fejlődött.
Korábban hasonló projektek fejlődtek a Fox és a Sony részéről, amikor egyidőben készítette egyazon témáról az FX-en a Trust c. Danny Boyle-minisorozatot, illetve mutatta be mozikban a Ridley Scott-rendezte A világ összes pénze. Mindkét projekt a maga nemében sikeres volt, viszont a talentumok ellenére sem áttörő és osztatlan siker. A hírek szerint olyan trendi a hogyan-készült filmek gyártása, hogy Ben Affleck is beleveti magát Polanski Kínai negyed c. filmjének feldolgozásának megrendezésébe.
Valóban kell nekünk két A Keresztapa-történet nagyjából ugyanazon az éven? Meddig fogja még folytatni Hollywood a szellemi termékek kizsákmányolását? Mi a következő lépés? Elkészül a Spielberg és A cápa, vagy Kubrick Űrodüsszeiájának tévéváltozata, esetleg Star Wars-musicalt kapunk a Disney-től? Rengeteg le nem gyártott, amatőr írók által jegyzett, híres rendezők híres filmjeiről szóló film-a-filmben koncepció kering az Álomgyárban, és mind a kiszipolyozásra várnak.
Egyeseknek dühítő és exploitatív, míg mások örömmel nézik kedvenc filmjeik elkészülésének hátterét, és le kell szögezni, A katasztrófaművész és a The Room kapcsolata valóban jól működött, de határt kell szabni a folyamatos feldolgozásoknak, és olyat alkotni, mint Coppola, Spielberg, Lucas és Kubrick.