Scorsese szerint a Marvel filmek nem nevezhetőek filmnek
A rendező bevallottan megpróbálta megnézni a manapság körülrajongott szuperhősfilmeket, de inkább vidámparknak minősítette őket, nem filmnek.
Martin Scorsese név a szakmában, egy igazi ikon. Arról a rendezőről beszélünk, akinek a kezei közül olyan filmek kerültek ki, mint a Taxisofőr, New York New York; Nagymenők; Viharsziget, New York bandái, Aviátor; A Wall Street farkasa... Szóval már letett egyet, s mást az asztalra. Így nem lehet elmenni amellett, ha nyilatkozik valamit.
"Megpróbáltam, tudja? ...De nem ez a mozi."
"Őszintén, leginkább úgy tudok gondolni rájuk, mint jól megcsinált vidámparkokra, amikben a színészek a tőlük telhető legtöbbet teszik meg, adott körülmények között. De nem olyan filmek, ahol emberek más embereknek akarnak érzelmi, pszichológiai élményeket átadni."
Az év első felében megjelenő Bosszúállók: Végjáték átvette a legmagasabb bevétellel rendelkező mozi díját az Avatartól (nagyjából 2,8 milliárd dollárral) és méltó befejezése lett 10 év összetett munkájának. A rajongók szerették, a kritikusok szerették. Nagyjából mindenki csak arról beszélt, hányszor érzékenyült el a filmet nézve. Embere válogatja.
Kevin Feige, a Marvel filmek atyja (, gyámja, legnagyobb rajongója) pár hónapja így védte meg a szuperhősfilmeket. mikor az Oscaron való részvételüket támadták:: "Talán könnyű elutasítani a VFX-et, repülő embereket, űrhajókat és dollármilliós bevételeket. Szerintem könnyű azt mondani, hogy a megszokott módon osztogatunk díjakat, a régi módi szerint arra érdemeseknek. Alfred Hitchcock sosem nyerte el a legjobb rendezőnek járó Oscar-díjat, szóval csinálhat bármit, az nem jelent igazából semmit... Sokkal inkább lennék egy teremben teli elkötelezett rajongóval."
Scorsese legutóbbi filmje Az Ír (The Irishman), jó kritikákat kapott a premierje után a New York Fesztiválon. Sokan dícsérték a Robert de Niro-t megfiatalító technikát.
Hogy vajon Martin Scorsese mit szól a mozikban most futó Jokerhez, az nem derült ki. Az utóbbi időben egekig magasztalt, formabontónak titulált képregényfilmről mindenki elismerően nyilatkozik, méltatva a mély drámát, amin a főszereplő keresztülmegy. Talán ez még a mesternek is tetszene, pláne, hogy sokban hajaz az 1983-as filmjére A komédia királyára.