2020. okt 14.

A Netflix megszünteti a 30 napos ingyenes próbaidőszakot

írta: Arany Gergő
A Netflix megszünteti a 30 napos ingyenes próbaidőszakot

A Netflix a világ jelenleg legnépszerűbb online streamerszolgáltatója. Kínálatuknak régóta része volt a 30 napos, ingyenes próbaverzió, ami több szempontból is előnyös volt mindenki számára: egyrészt rendkívül hatékony marketingeszköz volt a Netflix számára, hiszen a próbaverziót kipróbáló személyek később fizető vásárlókká válhattak; másrészt pedig a felhasználók könnyebben tudtak dönteni arról, előfizetnek-e hosszabb időre, miután kipróbálták a Netflix lehetőségeit, szolgáltatásait.

free-netflix_1.jpg

Erre azonban már nem lesz esélye az új felhasználóknak: a Netflix nemrég bejelentette, hogy megszünteti a próbaverziót, és nem lesz lehetőség ingyen igénybe venni az oldal szolgáltatásait. Az Egyesül Államokban és a világ nagyrészén a változtatás már megtörtént, de ahol esetleg még nem, a közeljövőben ott is a funkció megszűnésére kell számítani. A híreket a Netflix egyik szóvivője igazolta, miszerint a cég most újabb marketingstratégiákkal próbálkozik majd a próbaverzió helyett, hogy lehetőleg minél több új felhasználót szerezhessen.

Bár egyes régiókban, például Mexikóban már több éve nem elérhető az ingyenes próbaidőszak, senki se számított a hirtelen változásra – ami mindenképpen kifizetődő a vállalat számára egy ilyen időszakban, amikor a világméretű egészségügyi helyzet miatt a legtöbb új film csak online lesz megtekinthető. A próbaverziók segítségével ezek nagyrésze ingyen is sokak számára elérhetővé válna – a Netflix azonban ennek megszüntetésével hatalmasat profitálhat az új felhasználókból, hiszen mozi híján egyedül a streamerszolgáltatók segítségével érhetik majd el az új filmeket. A Netflix jelenlegi álláspontja szerint a havidíj 12.99 $ lenne – nagyjából ennyinek tartják a megszüntetett ingyenes próbaidőszak értékét is.

Hasonló stratégiát igyekszik követni a Disney is saját szolgáltatójával, a Disney+-al – a náluk elérhető hétnapos, ingyenes próbaidőszak nemrég szintén megszűnt. Mivel idén a streamerszolgáltatók szinte egyedülállóan uralták a filmpiacot, amúgy is sokkal nagyobb bevételt hoztak a vállalatok számára, mint korábban, az új változások pedig valószínűleg ezt csak növelni fogják. Jelenleg több szolgáltató is jelen van a világpiacon, és számuk látszólag egyre gyarapszik – a nemrég elérhetővé vált HBO Max és Peacock pedig csak bővíti a listát – mind közül azonban a Netflix és a Disney + között tűnik leginkább kiélezettnek a verseny. A Netfilx egyenlőre jóval népszerűbb – több, mint 200 millió felhasználóval rendelkezik világszerte – a Disney+ feliratkozói azonban gyorsan gyarapodnak, és a hamarosan érkező The Mandalorian második évadja valószínűleg a tavalyihoz hasonlóan robbanásszerűen megnöveli a felhasználók számát. A Diseny korábban is beszélt már róla, hogy idén – részben az egészségügyi helyzet és a mozik hanyatlása miatt is – sokkal nagyobb hangsúlyt fektet a filmjei online streamelésére, mint korábban. A próbaverzió megszüntetése ebből a szempontból mindenképp kifizetődő volt mindkét nagyvállalatnak – hiszen mozik híján a felhasználók csak a streamerszolgáltatókra vannak utalva, ha új filmeket akarnak látni.

Nem tudni egyelőre, mik lesznek azok az „új marketingstratégiák”, amelyekről a Netfilx nyilatkozott – augusztusban azonban a vállalat egy új weboldalt indított, ingyenesen hozzáférhetővé téve bizonyos filmeket – ezek az oldalak azonban reklámok és szponzorációk segítségével működnek, szóval a felhasználók nem számíthatnak zavartalan filmnézésre.

Szólj hozzá

streaming hírek friss megszűnik megszűnés Hír próbaidőszak netfilx cineart Cineartblog