Az új Batman-filmek is használják a Mandalóri technikáját
Amióta a Disney megvásárolta a Lucasfilmes, az eddig befejezettnek vélt Star Wars-széria hirtelen számos új történettel, filmmel bővült, bár a nézők körében vitatott, ez inkább jó, vagy rossz hatással van a Star Wars-univerzumra. Abban azonban látszólag teljes az egyetértés a rajongók körében, hogy a tavaly novemberben debütáló The Mandalorian, az első Star Wars-sorozat egy egyedülállóan hangulatos és élvezetes alkotás, ami nem a már ismert formula újabb fantáziátlan használatára, hanem az univerzum bővítésére épít új karakterekkel, történettel, sőt, új filmes stílusok (pl. western) használatával.
A Disney már sokkal régebben tervezett egy Star Wars-sorozatot – a felmerülő probléma a technológia volt. A Star Wars-széria már a hetvenes évektől kezdve igényesen kidolgozott, a technika legfejlettebb szintjét használó látványáról volt híres, a Disneynek pedig találnia kellett egy módot arra, hogy ugyanez a minőség gyorsabban és olcsóbban kivitelezhető legyen. Végül a Lucasfilm vizuális effektekkel foglalkozó stúdiója, az Industrial Light and Magic kidolgozott egy megoldást, amivel háromdimenziós tereket voltak képesek a karakterek mögé vetíteni. A technikához egy játékmotort (Unreal Engine) vettek igénybe, amellyel valós időben voltak képesek mozgó háttereket, környezeteket generálni – lehetővé téve, hogy a forgatás műtermekben és stúdiókban történjen külső jelenetek esetében is. Akárhol is játszódott egy jelenet – egy távoli, földönkívüli bolygón, vagy az űrhajó belsejében – az új technológiával könnyedén megoldható volt mind a stúdió belsejében.
Ezt az új rendszert – amit egyébként Stagecraft-eljárásnak neveztek – nagyon gyorsan felfedezték, és felismerték hatékonyságát. Az egyik legnagyobb jelenleg készülő filmben, Matt Reeves Batmanjében szintén a Stagecraft-technikát fogják alkalmazni. Az ILM egyik operatőre, Greig Fraser, aki lényegében kidolgozta a technikát a Mandalorianhoz, most a Batman készítésében is részt vesz és alkalmazza az eljárást. Egy interjúban adott válasza alapján pedig valószínűnek tartja, hogy a jövőben egyre több film fogja ezt a technikát alkalmazni, mivel lerövidíti a forgatást, sok esetben olcsóbb és egyszerűbb megoldást biztosít – a CGI és a játékmotorok rohamos fejlődésével pedig valószínűleg a vetített virtuális terek minősége csak egyre jobb és valósághűbb lesz.