2020. nov 11.

A Netflix Franciaországban teszteli programozott, lineáris műsorkínálatát

írta: Csurilla Dániel
A Netflix Franciaországban teszteli programozott, lineáris műsorkínálatát

A Netflix főmenüjére számos panasz érkezett annak rendezetlensége miatt, így a népszerű streaming óriás a 9 millió francia feliratkozójával teszteli „új” stratégiáját, mely nem különb a hagyományos kábeltévé műsorkínálatától.

A Netflix Direct november 5-én indult Franciaországban, és a lényege, hogy az ottani előfizetőknek előre megszabja a napi kínálatot a streaming platform. Hogy ez régiónként, országonként vagy kultúránként fog változni, az éppen olyan titokzatos, mint a Netflix tartalmak valódi nézőszámai. Kik fogják megszabni azt, hogy mit nézzen majd aznap a 193 millió fizető feliratkozó? Sikerrel járhat a francia modell, és decemberben vajon további országokban is kiépítésre kerül a Netflix Direct?

netflix-and-chill.jpgpro

A valós idejű televíziózás irányába tartó Netflix ebben is úttörő lehet, hiszen a történelmi feliratkozószám mellett a vállalat lehet az első olyan csatorna, mely kipróbálja, és talán sikerre is viszi a lineáris műsorkínálatot. A szolgáltató hagyományos tévécsatornához hasonlítja a Netflix Direct-et, melyet azért Franciaországban tesztel, mert megfelelő adatokat szerezhet az ország hagyományos, programozott televízió-fogyasztási szokásai által. A Netflix nyilatkozata szerint: „Számos néző szereti annak a gondolatát, hogy műsorkínálatot biztosítsanak a csatornák, és így nem nekik kell kiválogatni, mit akarnak nézni.”

A Netflix hozzátette, hogy: „Ha a néző nem tudja, mit akar nézni, vagy ha először böngészi a Netflixet, akkor ez a stratégiai lehetővé teszi számára, hogy a figyelme irányítva legyen anélkül, hogy a nézőnek kellene választania az adott tartalmat, illetve lehetőség adódik meglepődni a Netflix változatos könyvtárán”

960x0_1.jpg

Bár az első negyedévhez fűződő részvényesek várakozásait alulmúlta a Netflix új feliratkozók szempontjából, a koronavírus alatt hihetetlen mértékű sikert ért el az otthoni médiafogyasztás, és az év „legnézettebb” filmjei is a csatornához köthetőek (Tyler Rake, Enola Holmes, Project Power, A halhatatlan gárda) Nemrég a Bly-udvarház szellemével, a Ratcheddel, az Emily Párizsbannal és A vezércsellel ért el átütő visszajelzéseket.

Korábban már beszámoltunk arról, hogy a streaming szolgáltató megszünteti 30 napos próbaidőszakát, illetve számos Oscar-versenyző érkezhet a Netflixtől. Most pedig a Netflix Direct lehet a világ streaming szolgáltatóinak új modellje, amennyiben a felhasználók elégedettek a programozott műsorkínálattal, mely kísértetiesen hasonlít a hagyományos televíziózás élményéhez.

the-queens-gambit.jpg

Szólj hozzá

blog streaming érdekes hírek ajánló premier oscar nézettség franciaország hír érdekesség friss oscar díj érdekességek charlize theron filmajánló sacha baron cohen tévéműsor netflix próbaidő aaron sorkin chris hemsworth Jamie Foxx Henry Cavill anya taylor-joy cineart millie bobby brown cineartblog tyler rake a halhatatlan gárda enola holmes a chicagói 7-ek tárgyalása project power a vezércsel hill house bly manor a bly-udvarház szelleme emily in paris emily párizsban