Hatalmas bevételeket hozott a Godzilla VS Kong kínai bemutatója
A filmbemutatók sikere a kínai piacokon régóta nagy jelentőséggel bírnak bevétel szempontjából – Kína nagy fogyasztóközönséget jelent a filmek számára, a népszerű filmek pedig jelentős bevételre tehetnek szert egy-egy sikeres premiert követően. Így történt ez a régóta várt Godzilla VS Kong esetében is, ami szó szerint uralta a kínai mozikat az elmúlt napokban. Az utóbbi évek egyik legnagyobb figyelemmel kísért szörnyes filmje, amely a Legendary Pictures két talán legikonikusabb óriását, Gondzillát és Kongot ereszti egymásnak egy akciódúsnak és brutálisnak ígérkező összecsapásban, a valóságban is lezúzott mindenféle rivális filmet, és az utóbbi évek egyik legsikeresebb hollywoodi filmjévé vált az ázsiai országban.
A nyilvánosságra hozott adatok szerint a Godzilla VS Kong több mint 15 millió doláros bevételt hozott alig egy nap alatt, és az összes mozi napi bevételének 88 százalékát tette ki a filmre eladott jegyek ára. A nyitónapon több, mint 190 000 moziban vetítették egyszerre a filmet – amit a jelek szerint a közönség kitörő lelkesedéssel fogadott. A kínai bevételeket és jegyeladást követő rendszer, a Mayoan számítása szerint ha a film utáni érdeklődés marad, a végső bevételek végül 1 milliárd dollárt is meghaladhatnak – ezzel pedig az év negyedik legnagyobb bevételű filmjévé válhatna Kínában, amit csak helyi címek előznek meg bevételek szempontjából.
A kínai mozihálózat már a tavalyi év júliusában kinyithatott, azóta pedig többnyire akadálytalanul működhettek; a jelenlegi egészségügyi krízis tekintetében így Kína vált a mozibevételek legnagyobb forrásának hollywoodi filmek terén is. Az idei, valamint a tavalyi év sikerfilmjei – mint a Tenet, a Lelki ismeretek, vagy a Croodék 2, szintén jelentős bevételekre tehettek szerint Kínában.