A Netflix Franciaországban teszteli programozott, lineáris műsorkínálatát
A Netflix főmenüjére számos panasz érkezett annak rendezetlensége miatt, így a népszerű streaming óriás a 9 millió francia feliratkozójával teszteli „új” stratégiáját, mely nem különb a hagyományos kábeltévé műsorkínálatától.
A Netflix Direct november 5-én indult Franciaországban, és a lényege, hogy az ottani előfizetőknek előre megszabja a napi kínálatot a streaming platform. Hogy ez régiónként, országonként vagy kultúránként fog változni, az éppen olyan titokzatos, mint a Netflix tartalmak valódi nézőszámai. Kik fogják megszabni azt, hogy mit nézzen majd aznap a 193 millió fizető feliratkozó? Sikerrel járhat a francia modell, és decemberben vajon további országokban is kiépítésre kerül a Netflix Direct?
pro
A valós idejű televíziózás irányába tartó Netflix ebben is úttörő lehet, hiszen a történelmi feliratkozószám mellett a vállalat lehet az első olyan csatorna, mely kipróbálja, és talán sikerre is viszi a lineáris műsorkínálatot. A szolgáltató hagyományos tévécsatornához hasonlítja a Netflix Direct-et, melyet azért Franciaországban tesztel, mert megfelelő adatokat szerezhet az ország hagyományos, programozott televízió-fogyasztási szokásai által. A Netflix nyilatkozata szerint: „Számos néző szereti annak a gondolatát, hogy műsorkínálatot biztosítsanak a csatornák, és így nem nekik kell kiválogatni, mit akarnak nézni.”
A Netflix hozzátette, hogy: „Ha a néző nem tudja, mit akar nézni, vagy ha először böngészi a Netflixet, akkor ez a stratégiai lehetővé teszi számára, hogy a figyelme irányítva legyen anélkül, hogy a nézőnek kellene választania az adott tartalmat, illetve lehetőség adódik meglepődni a Netflix változatos könyvtárán”
Bár az első negyedévhez fűződő részvényesek várakozásait alulmúlta a Netflix új feliratkozók szempontjából, a koronavírus alatt hihetetlen mértékű sikert ért el az otthoni médiafogyasztás, és az év „legnézettebb” filmjei is a csatornához köthetőek (Tyler Rake, Enola Holmes, Project Power, A halhatatlan gárda) Nemrég a Bly-udvarház szellemével, a Ratcheddel, az Emily Párizsbannal és A vezércsellel ért el átütő visszajelzéseket.
Korábban már beszámoltunk arról, hogy a streaming szolgáltató megszünteti 30 napos próbaidőszakát, illetve számos Oscar-versenyző érkezhet a Netflixtől. Most pedig a Netflix Direct lehet a világ streaming szolgáltatóinak új modellje, amennyiben a felhasználók elégedettek a programozott műsorkínálattal, mely kísértetiesen hasonlít a hagyományos televíziózás élményéhez.