2021-ben 112 milliárd dollárt költenek el a streaming szolgáltatók
Akármilyen szokatlannak is tűnhet, a streaming szolgáltatók százmilliárd dollárokkal dobálóznak ebben az évben, hiszen a legfrissebb értesülések szerint az olyan behemótok, mint a Netflix, a Disney+ (és Hulu), az HBO Max, az Amazon és az Apple TV+ idén megközelítőleg összese 112 milliárd dollárt készülnek költeni eredeti tartalmak gyártására és forgalmazására.
Korábbi információink szerint a 2021-es évben a Netflix 19 milliárd dollárt, a Disney+ pedig 14-16 milliárd dollárt fektet eredeti tartalmak bővítésébe felületeiken. A Hollywood Reporter elemzői ezt az éves összköltségvetést a streaming platformok szempontjából 11%-os növekedésnek ítélik az előző évhez viszonyítva, valamint 31%-os emelkedésnek tartják a 2019-es adatokhoz képest.
A Disney+ Star Wars és Marvel sorozatai mind 150-200 millió dolláros befektetések, míg a Netflix hatalmas mennyiségű, százmilliós tőkét ölt A koronába és a Stranger Things-be. A Russo fivérek Ryan Gosling és Chris Evans főszereplésével készülő The Gray Man c. kémfilmje a Netflix legdrágább projektje lesz, és meghaladhatja a 200 millió dollárt. Azonban nem érdemes megfeledkezni az Amazon 1 milliárd dollárba kerülő A Gyűrűk Ura-előzménysorozatáról sem.
A Warner-bejelentések fényében az HBO Max és a WarnerMedia minden bizonnyal jelentős mennyiségű pénzt áldozott a bemutatásra váró blockbusterekbe (Godzilla vs. Kong, Démonok között 3 – Az ördög kényszerített, Dűne, The Suicide Squad, Mátrix 4), illetve a készítők kompenzálásába a jutalékos részesedés szempontjából.
Mit jelenthet ez a 112 milliárd dollár értékű összköltségvetés a streaming szolgáltatóknak? Értelemszerűen a saját szolgáltatóval rendelkező filmstúdiók szempontjából elsődleges bevételi forrást a világjárvány miatt, míg az olyan játékosok, mint a Netflix tovább dominálnak a streaming piacon – melyhez további eredeti tartalmakra, felvásárolt szellemi termékekre van szükségük.