A Disney több milliárd dollárt költ az új tartalmainak gyártására
A Walt Disney cég úgy véli, 2024-re 260 millió feliratkozóval rendelkezhet saját streaming szolgáltatja, a hatalmas bejelentéseket kieszközlő Disney+. A multicég 14-16 milliárd dollárt hajlandó fektetni az új tartalmak gyártásába és kizárólagos forgalmazásába, mely magába foglalja a moziban bemutatkozó címek és a Disney+ mellett a Hulu és az ESPN+ streaming oldalakat is. A kezdeményezés évente körülbelül 100 új sorozatot és filmet jelenthet.
Ebből a terjedelmes költségvetésből 8-9 milliárd dollár jut a Disney+ számára Christine McCarthy pénzügyi igazgató szerint, s a 100 új tartalomból évente különösen nagy hangsúlyt fog a Disney fektetni a Star Wars és a Marvel filmekre és sorozatokra. A hatalmas bejelentéseket követően a multicég részvényeinek értéke 4%-kal emelkedett, és elérte a 160 dollár/ részvényt, ami egyedi csúcs a Disney számára.
Bob Chapek, a Disney elnök-vezérigazgatója szerint 2024-re teljesen megtérülnek az eddig befektetések a Disney+ szempontjából, azonban a legnagyobb deficit 2021-ben fog keletkezni. McCarthy szerint a Hulu 50-60 millió feliratkozóval büszkélkedhet 2024-re, míg az ESPN+ 20-30 millió előfizetővel rendelkezhet.
A Chapek előtti vezérigazgató, Bob Iger, aki végrehajtó elnökségi tag a vállalatnál, azt mondta, hogy: „Sokkal hatalmasabb vállalásba kezdtünk az eddigieknél”. Iger a világjárvány alatt visszatért a Disney-hez, hogy felügyelje a globális kreatív döntéshozást a tartalomgyártás, a marketing és a vidámparkok jövőjét illetően. Iger szerint az igazi tartalomdömping „még csak most kezdődött”.
A Netflix ezzel szemben jelenleg 195 millió fizetett feliratkozóval rendelkezik, és 17 milliárd dollárt szánt idén eredeti tartalmak gyártására. A WarnerMedia részéről az HBO Max csupán 12,6 millió előfizetővel rendelkezik a 2020. december 1-i adatok szerint.
A streaming tartalmak áradata még csak most vette kezdetét, és beláthatatlan, milyen mértékben fogja befolyásolni a mozis forgalmazást a brutális mennyiségű film és sorozat a jelentős szolgáltatók részéről, azonban a valódi verseny a streaming platformok között van, nem pedig a mozi és a szolgáltatók között.