Ezek voltak 2020 legrosszabb filmjei
Ahogyan a legjobb fikciós és a legjobb dokumentumfilmeket, s a leginkább alulértékelt alkotásokat is megemlítettük, úgy itt az ideje beszélni 2020 legpocsékabb filmjeiről. Ezek a darabok mind fabatkát sem érő borzadályok, melyek többnyire egy-egy gondolatot, témát, alanyt és brandet alávaló módon szipolyoznak ki pofátlan módon. A filmek elsőrendű leckék a kontárságról, és a pokol legmélyebb bugyraiba való kísérletek.
10. The Larva Island Movie
Az azonos című sorozat alapján készült nagyjátékfilm a Netflix egyik legsilányabb műsora. Az idegesítő lárvákról szóló animációs film igénytelen, sértő és érdemes távol tartani a gyerekeket tőle. Az altesti humor, a hiperaktív és mégis megfáradt „történetmesélés” egyik pöcegödre a The Larva Island Movie.
9. Spirits in the Dark / #Kövessbe
Két igazán nívótlan függetlenfilm. Míg a Spirit in the Dark egy magyar találtkamerás horror, melynek sikertelensége teljes mértékben Gallai József író-rendező-operatőr-producer-főszereplőt terheli, addig a #Kövessbe a Szabadulószoba, a Fűrész- és a Motel-filmek kínos koppintása, ami szakértelemtől és jóízléstől teljesen mentes.
8. Think Like a Dog / Szuperagy (utóbbiról kritika: ITT)
Mindkét film bestiális kudarc, és míg a Think Like a Dog egy kínai pénzből készített, szegényes, vacak családi film, addig a Szuperagy fantáziátlan, roskatag science fiction – és lelketlen romantikus komédia. Megtekintésük sajgó fejfájással, éktelen haraggal párosul.
7. Miután összecsaptunk / A vágyak szigete / Az átok háza
A franchise-zá duzzadt Miután-könyvszéria második filmadaptációja egy elhordott rongyhoz hasonlítható, mely keservesen és hatalmas bukás kíséretében kívánja meglovagolni a korhatáros tinirománcok világát. A vágyak szigete 2020 első negyedévének legszórakoztatóbb bóvli filmje ugyan, mégis jelentős melléfogás. Sem horror, sem vígjáték. Az átok háza elkészültének oka rejtély számomra, viszont az igazi átok a félelemtől és kreativitástól megfosztott, inkompetens rendezés.
6. Az utolsó bűntény
A fegyveres erőszak és a megosztó politikai hadszíntér legkizsákmányolóbb filmje. Felmagasztalja a bűnözést, eszképizmust kínál, viszont csapnivaló szemét. Nem szórakoztató, ám helyette sértő, ócska darab.
5. The Night Clerk / A háború démonja
Két olyan gyűlöletes film, melynek befejezései, kelletlen csavarjai a legrosszabb szájízt hagyták maguk után. Gyatra thriller mind az önkénytelenül nevetséges The Night Clerk, mind az ügyetlen világháborús horror-science fictionként leírt A háború démonjai.
4. Reality Queen!
Talán az egyetlen felvállaltan trashfilm ezek a listán, mégis a kultúrbarbár szatíra parádés kontársággal hibázza el a reality televíziózás célpontjait. Azon szerencsések, akik még csak nem is hallottak a Reality Queen! c. „filmről”, nyugodtan alhatnak.
3. Songbird / Trump Card (előbbiről kritika: ITT)
A Michael Bay által finanszírozott koronavírus-románc förtelmes, színvonaltalan és tapintatlan thriller, minek megtekintését senkinek nem ajánljuk. A Trump Card a propagandafilmek valóságos pöcegödre, egy bántóan tudatlan dokumentumfilm a hírhedt konzervatív Dinesh D'Souza tolmácsolásában. Mindkét film a józan ész ellen folytatott harc győzelme.
2. Jiu Jitsu (kritika: ITT)
A marketinggel ellentétben nem szórakozást, vagy éppenséggel hóbortos Nicolas Cage-et kaptam, hanem teljes érdektelenséget, hasznavehetetlen effektmunkát és derivatív filmet. A jiu jitsu szerelmeseinek azonban egyaránt csalódniuk kell, ugyanis a Jiu Jitsu c. filmben alig fellelhető valóságos jiu jitsu.
1. Stardust (kritika: ITT)
Akik látták, azon számára nem meglepő az első helyezés. A David Bowie pályáját és Ziggy Stardust perszónájának keletkezését felölelő életrajzi film igazi kudarc műfaji, narratív és színészi szempontból is. Kizsákmányoló, lesajnáló, silány és szükségtelen zenés film Bowie alkotásaitól elszakítva, szellemét és örökségét meggyalázva. Where Are We Now?